כיצד לטפל ולאבחן צניחת איברי אגן

גוף האדם מורכב ממספר מערכות שונות, אשר מסייעות להשלים פעולות הכרחיות בגוף החל ממערכת הנשימה וכלי הדם ועד למערכת העיכול. אך כאשר מדובר במערכות של הגוף הנשי, חשוב להכיר את אחד מהתסמינים המזוהמים כיום עם נשים בעולם המערבי והוא כמובן צניחת איברי אגן. האגן הנשי אשר מורכב ממספר איברים קריטיים כמו שלפוחית השתן, הרחם והחלחולת עלולים "לצנוח" בשל מספר מקרים ולהופיע דרך מספר סימפטומים הכוללים לא רק תחושה פנימית אל קשיים שונים בחיי היומיום כמו מתן שתן בזמן שיעול. עם זאת קיימים כמה סוגים של צניחת אבירי אגן ומספר טיפולים, אשר יוכלו לסייע ולעזור עם התופעה.

סימפטומים וסוגים של צניחת אבירי אגן

כמו שציינו עוד מעל מקרים של צניחת אבירי אגן מתאפיינים דרך מספר סימפטומים, כאשר הראשון שביניהם ואולי המורגש ביותר הוא תחושה של "צניחה" או שדבר כל שהוא "יוצא" מהנרתיק. סימפטום נוסף הוא בקושי קיום יחסי מין, לצד דליפת שתן במאמץ או חוסר נוחות. למרות שמרבית הסימפטומים עלולים להרגיש זהים עבור חלק מהנשים הסובלות מתופעה זו, עדיין קיימים מספר סוגים שונים של צניחת איברי אגן. הראשון הוא צניחת רחם, השוקע עד אל עבר הנרתיק.

 מקרה אחר הוא צניחה של שלפוחית השתן המגיע גם הוא אל אזור הנרתיק. מקרים די דומים אלו מקרים של צניחת מעי הדק והחלחולת אשר עלולים גם כן להגיע עד אל דפנות שונות של הנרתיק. כמו כן לצד מקרים כאלו, מקרה של צניחת הנרתיק עלול להוות סימפטום לצניחה של איברים אחרים. 

דרכי טיפול

כמובן שעל מנת לקבל את הטיפול הטוב ביותר, חשוב לבצע אבחנה אילו איברים צנחו ומה היא חומרת המצב. לאחר מכן יש להתאים את הטיפול, שכן מקרים קלים יחסית לא דורשים טיפול כירורגי פולשני, אלא יוכלו להסתפר בפעילות ספורטיבית כמו חיזוק ריצפת האגן או בתזונה נכונה. טיפולים אחרים כוללים תיקון נרתיק, ניתוחים משחזרים ועד להזזה של איברים פנימיים שונים. בשנים האחרונות נוספו טיפולים אלטרנטיביים אחרים כמו טיפול בכיסא אלקטרומגנטי המשלב טיפולי פיזיותרפיה ומציע אחוזי החלמה די גבוהים.

מאמרים נוספים

היתרונות ברופא שיגיע עד פתח הבית

חמישה יתרונות של ניתוח הקטנת חזה

לאבחן ולהקל על כאבי אגן

דחיפות מתן שתן-סיבות וכיצד להתמודד

אובדן שתן בלתי רצוני או דליפת שתן במאמץ