לאבחן ולהקל על כאבי אגן

גוף האדם מורכב ממנעד של מערכות שונות בגוף, כאשר לכל אחת מהן קיימות לעיתים מספר שימושים קריטיים בתפקודו של הגוף, חלק מאותם איברים או אזורים עלולים להיפגע ולגרום לנזקים שונים ואף חמורים בחלק מהמקרים. לכן כאשר מדובר במקרים של כאבי אגן במיוחד אצל נשים, יש להכיר בחשיבות של אזור זה בגוף ולא להזניח אבחנה וטיפול במקור הכאב. שכן הגורמים עלולים לנוע בין מגוון סיבות, בין אם במקרים של מחזור ועד אל מספר תסמינים אחרים ועוד. אך לצד התסמינים והסיבות, האגן טומן בחובו גם מספר איברים קריטיים כמו מערכת הרבייה והשתן.

גורמים אפשריים לכאבי אגן

כאשר מדובר בכאבי אגן בגוף האישה או הגבר כמו שציינו מעל עלולים להתקיים דרך מספר סיבות, זאת מכיוון שהאגן הוא אזור בעל משמעות רב מערכתית, המחיל בתוכו את מערכת העיכול, מערכת השתן, מערכת השלד והתנועה ועד אל מערכת הרבייה אצל גברים ונשים. לכן כאבים שכאלו דורשים תשומת לב רבה שכן הם עלולים לנבוע תנועות לא נכונות של הגב או המפשעה, כאשר סימפטומים כאלו עלולים להוות פגיעה בשריר או בעצמאות השלד ועלול לדרוש צילומי הדמיה שונים. לעיתים בעיות אלו עלולות לנבוע דווקא ממערכות שונות כמו עיכול או שתן, כאשר מקרים כאלו יתלווה בבעיות שונות בעיכול, במתן שתן באובדן משקל ועוד שלל תסמינים אחרים.

כיצד ניתן להקל על כאבי אגן?

ובדומה למנעד המערכות שמחזיק אזור האגן, כך גם מכוון הטיפולים אשר עלולים להתאים לכל מכאוב באשר הוא. כך למשל זיהום בדרכי השתן אשר עלול להביא לכאבים בפרקי האגן, יטופל בעזרת אנטיביוטיקה מסוגים שונים. מאידך כאשר מדובר בפגיעה ברצפת האגן ניתן יהיה לשלב טיפולים כמו כיסא אלקטרומגנטי ופיזיותרפיה אשר יוכלו להחזיר את שרירי האגן להיות בעלי עוצמה שנית. כמובן שמקרים מורכבים יותר הכוללים מקרי הרביה כמו היריון חוץ רחמי, דלקת בפורסטטה ואפילו בקע באזור יהיו מטופלים במנעד כלים שונים ומתקדמים מניתוח ועד פעילויות ספורט שיוכל לתרום לחיזוק האגן. לכן חשוב לא להזניח כאבי אגן, בלא הבדל גיל או מגדר.

מאמרים נוספים

היתרונות ברופא שיגיע עד פתח הבית

חמישה יתרונות של ניתוח הקטנת חזה

כיצד לטפל ולאבחן צניחת איברי אגן

דחיפות מתן שתן-סיבות וכיצד להתמודד

אובדן שתן בלתי רצוני או דליפת שתן במאמץ